Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tułowicach

Porcelanowa 21

Tel: (77) 460-01-33

Wycieczka do Wrocławia

W dniu 11 maja wybraliśmy się  razem z klasą 3a na wycieczkę do Wrocławia. Do południa wizytowaliśmy wrocławskie ZOO podziwiając setki  zwierząt oraz wspaniałe Afrykarium, które prezentowało faunę i florę Czarnego Lądu.

Następnie pojechaliśmy na obiad , aby zregenerować się i mieć siłę bawić się w detektywów historii. Podążając szlakiem krasnoludków (a jest ich we Wrocławiu ponad 600), uczyliśmy się detektywistycznego fachu, poznając najpiękniejsze zakątki tego miasta. Szukając sympatycznych krasnoludków zobaczyliśmy Wyspę Piaskową, Uniwersytet, Jatki, kościół św. Elżbiety, plac Solny, gotycki Ratusz, pręgierz oraz Rynek z kamienicami. Rozwiązywaliśmy zagadki, odnajdywaliśmy ukryte symbole na budynkach Rynku, odegraliśmy scenkę teatralną. Pomimo, że mieliśmy fantastycznego przewodnika, sami bardzo aktywnie odkrywaliśmy to, co przewodnik nam tylko wskazywał. Pod koniec wycieczki kupiliśmy pamiątki a panie wręczyły nam krasnoludki. Otrzymaliśmy certyfikaty ukończenia kursu detektywów historii. To był długi, bogaty we wrażenia i bardzo aktywny dzień. Wróciliśmy  zmęczeni ale bardzo zadowoleni !